Bienveniedo en Valenciaaa - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jaap Bastiaansen - WaarBenJij.nu Bienveniedo en Valenciaaa - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jaap Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Bienveniedo en Valenciaaa

Door: jaapbastiaansen

Blijf op de hoogte en volg Jaap

07 September 2010 | Spanje, Valencia

Nou daar komt die dan... Ik ga vanaf nu jullie proberen op de hoogte te houden van al mijn spannende avonturen hier in het zon-o-ver-goten Baaaalenciaa.
Ik weet dat jullie niet kunnen wachten, dus laat ik maar meteen mijn eerste avonturen online zetten:

Beste vrinden en familie,

eindelijk is deze reus gesetteld in het prachtige Valencia. Maaaar daar moesten natuurlijk wel wat verplichten aan vooraf gaan. Zo had ik vorige week een emotionele (je kent me) week met veel feestjes, uitstapjes en vrienden die mij een avondje leende om ergens te gaan eten. Bedankt daarvoor want het was echt geweldig... ik hoop dat jullie er nu weer een tijdje tegenaan kunnen, want het zal helaas wel moeten!
Na iedereen donderdagavond/vrijdagochtend te hebben uitgezwaaid en nadat alle zakdoeken waren vol gesnotterd, werd het toch echt tijd om in te pakken voor dit langverwachte avontuur.
Heerlijk zonder stress aangekomen op het vliegveld werd het tijd voor het volgende afscheid... mams!! Gelukkig een afscheid voor kort, want ze komt over 3 weken al weer het strand veroveren samen met ons Janneke.
Aangekomen in Valence stond meteen de ontmoeting met mijn kamergenoten mij te wachten. Ik heb het genoegen met Wesley, een Hollander die ik al ken van mijn opleiding op Avans en die er ook voor 5 maanden blijft. En Magda.. een Poolse godin van 30 die ook de taalschool volgt, maar die vrijdag weer doortrekt naar London.
De avond dat ik aankwam, was er ook besloten om een paar mensen bij ons te laten eten... dat kwam perfect uit want na die avond kende ik de helft van mijn taalschool. De eerste contacten waren dus gelegd en op mijn eerste schooldag kwam ik dus in een klas vol met bekende gezichten.
De taalschool waar ik voor 4 weken mag vertoeven ligt erg centraal en alles is perfect geregeld. Iedere dag zijn er 2 of 3 activiteiten georganiseerd en alle klasjes bestaan uit maximaal 6 leerlingen. Perfect!! En gister hebben we ook meteen de eerste activiteiten geprobeerd... het was namelijk Paella night. Lekker met de school genoten van deze plaatselijke delicatesse om vervolgens met de hele groep het uitgaansleven op maandagavond te ontdekken. Een hele gezellige avond en iedereen wat beter leren kennen. Een mooie bijkomstigheid was dat ik dan ook vandaag een prive les kreeg omdat de rest niet op kwam dagen na de lange avond. Haha geweldig... niets gewend zullen we dan maar zeggen he.
Maargoed dat waren mijn wilde verhalen tot zo ver. Tenslotte zal ik voor het goede gevoel mijn apartement nog even doornemen. Het is gelegen een kwartier van het strand en een slordige 100 meter van het metrostation en de supermarkt, het kan bijna niet beter dus. De kamer waar ik in mag verblijven heeft een gezamelijke woonkamer en keuken die best ruim en compleet zijn. Verder zijn er 2 douches, maar na de komst van Chris is er nog maar 1 in gebruik helaas (morgen wordt hij gerepareerd, dus nog geen man overboord) en beschik ik over mijn eigen kamer die heel simpel is met een bed, bureau en een kast. Verder is er een gezamelijk zwembad voor het hele apartementencomplex waar je zeker met 8 man in kan! Ik kan hier dus best wel aan wennen zoals je begrijpt... het is hier fantastisch!!

Ik kijk al vol smacht uit naar de bezoekjes die belooft zijn en ik zal jullie binnenkort vertellen over alle musea en kerken die deze wereldstad te bieden heeft!!

Adióóóós xxxx!!!
Jaap

Hierbij meteen mijn adres en mijn spaanse nummer (andere nummer is ook nog actief, maar gelieve daar niet op gebeld te worden).
Adres:
Jaap Bastiaansen
Calle Peaña no 17
Puerta 13 4a piso
46022 Valencia
Spanje

Spaans nummer:
+34 651371255

owjaaa als laatste er staan idd foto's bij waar Jeanne ook op staat en ik hoor je hier al denken "hùùùh?!", maar dat is omdat die foto's van vorige maand zijn... meer heb ik nog niet.

  • 09 September 2010 - 18:17

    Je Zusje:

    Lekker bezig heerlijk mooiboy!!

    Fijn om te zien en te lezen dat het goed met je gaat! Enne als jij nu zorgt dat het over 3 weken nog steeds lekker weer is, dan komen mama en ik graag op het strand liggen (als jij op vrijdag nog even aan het ploeteren bent op school :)).

    Dikke kus!!

  • 09 September 2010 - 20:05

    Chris:

    zeg mooie rare snuiter. Die douche heb ik niet kapot gemaakt he !!
    leuk man zo je eerste berichten en vooral erg fijn dat we kunnen skypen, dan zien en horen we en dat is wel heel erg prettig. Het gevoel van missen is dan draaglijk.
    Dikke knuffel voor jou. Paps

  • 10 September 2010 - 17:35

    Jeanne Bastiaansen:

    hoi Jaap,
    het begin van je verslag in Valentia komt al heel gezellig over; hopelijk houd je nog genoeg energie over om dit zo lang mogelijk vol te houden en wordt het allemaal nog leuker, groetjes ma

  • 12 September 2010 - 13:03

    Tuurke :

    He Japie-joohoo,

    Buenos Nootjes, comos estas? Soy Tuurke, los amigos de Jannekos. Mi espanos esta mucho bien, si?

    Leuk verslagje! Lekker om zo snel erin te komen qua mensen leren kennen enzo. En gelijk al een prive-les! Muy bien, muy bien! Nou, heel veel plezier daar. Doe niet geen dingen die ik ook niet zou doen en voor de rest: pluk de dag daar in Valencia!

    Disfruta e ciaoooo! Arthur

  • 12 September 2010 - 18:10

    Thomas:

    Japiooo!
    Geniet ervan maat! Jammer dat ik niet op je afscheidsparty kon zijn, maar zoals je weet zijn er ook mensen die al er bijna weer 3 weken stage op hebben zitten he;)!!
    Maak er wat van.
    Ik spreek je nog...

    X Thomas

  • 19 September 2010 - 12:05

    Sofie:

    Neef!!
    topverhaal! klinkt goed man, ik zit hier met een jaloerse blik je verhaaltje te lezen. Echt mooi dat je het zo goed hebt meteen. Como va todo alli? puedes hablar un poco?? geniet vooral van het heerlijke weer, de siestas, stranden, spaanse feestjes en het allerbeste leven daar in het zuiden!! que lo pases bien, y suerte por las mananas (in de schoolbanken met een zwaar hoofd)
    Liefs x

  • 19 September 2010 - 18:21

    Niels:

    JAPIE!

    wanneer update je je blog eens:O kom nou wij willen meer sappige verhalen horen;) zowel de verhalen die wel en niet familie geschikt zijn:P

    spater

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Valenciaaa

Recente Reisverslagen:

03 November 2010

Visitas y fiestas

10 Oktober 2010

Prácticas y partidos

22 September 2010

Valenciaa, mi ciudad!!

07 September 2010

Bienveniedo en Valenciaaa
Jaap

Actief sinds 03 Sept. 2010
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 18975

Voorgaande reizen:

02 Juli 2016 - 01 Oktober 2016

Met de Trans-Siberian Express richting Azië

09 April 2014 - 22 Juni 2014

Rondreis Zuid-Amerika

08 Februari 2012 - 13 Juli 2012

Studeren in Parma

04 September 2010 - 28 Januari 2011

Valenciaaa

Landen bezocht: