Prácticas y partidos - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jaap Bastiaansen - WaarBenJij.nu Prácticas y partidos - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jaap Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Prácticas y partidos

Door: jaapbastiaansen

Blijf op de hoogte en volg Jaap

10 Oktober 2010 | Spanje, Valencia

Hollaaa guapaas en chicos

Jaaaaaawel daar ben ik weer. Ik zal jullie weer is lastig gaan vallen met al mijn avonturen van de afgelopen paar dagen/weken, want ook ik heb niet stil gezeten hierzo... Laat ik weer is beginnen met het bedanken voor de reacties! Goed om te horen dat de zon in Nederland ook af en toe wil doorbreken en dat het bij jullie, ondanks het gemis, alles nog goed gaat.

Laat ik eens beginnen met afgelopen vrijdag, want inderdaad ik zat toen precies 5 weken in Valencia. Dat was behalve voor mij óók voor de mensen uit Valencia een reden tot feest… En dit keer pakte ze wel flink uit moet ik zeggen. Ze hadden een vuurwerkshow in elkaar gezet die maar liefst 45 minuten mocht duren. Dan ben ik al wel flink verwend met de vuurwerkshows die elke oud en nieuw in de Margarethastraat worden weggegeven, maar dit maakte toch zeker wel indruk. Naar horen zeggen hadden ze hier meer dan een half miljoen voor opzij gelegd… het hele assortiment van de Boerenbond kwam dan ook voorbij. Echt wat een spektakel, ongelofelijk!! Het was, behalve mijn 5 weken hier dan, Dag van de “Comunidad Valenciana”. Dat wil zeggen dat ze op de 9e van oktober een eigen provincie zijn geworden. Zoiets kan je dan natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan.

Behalve het vuurwerk in de lucht heb ik ook het nodige vuurwerk op het veld mogen aanschouwen. Zoals ik al in mijn vorig verhaal al had verklapt heb ik kaartjes voor het duel c.f. Valencia tegen Athletico Madrid en de Champions League wedstrijd c.f. Valencia vs Manchester United gekocht. Te beginnen dan bij Athletico. Dit was mijn eerste keer dat ik in het inmense stadion was. Het risico dat je in zo’n groot stadion een slechte plaats hebt, als je de goedkoopste kaartjes koopt (we blijven Nederlanders hé haha), is dan ook wel vrij groot. Dit was dan ook wel redelijk het geval. We zaten 3 rijen van de stadionlampen vandaan, we zaten dus erg warm en konden het hele veld zien. Desondanks was het natuurlijk geweldig om zo’n wedstrijd mee te maken. Leuk om te zien dat er naast NAC ook andere clubs zijn die wel een balletje kunnen raken.
De sfeer was eigenlijk zoals het bij Ajax is… “only sing when you are winning”, beetje jammer dat Valencia dan ook tot de 80e minuut achterstond, maar toen de eenmaal de gelijkmaker viel, ging de beer wel echt los. Geweldig om te zien hoe die Spanjaarden dan ineens helemaal gek worden.

De tweede wedstrijd was een week later en hier werd dan ook heel hard naar uit gekeken. Mooi was dat je de dagen vlak voor de wedstrijd steeds meer kale koppen en goed gevulde rode shirtjes (met daarop inderdaad AON als sponsor) de stad zag verkennen, haha hoezo stereotype?!
Ik stond er dan ook niet van te kijken dat het uitvak zo goed als vol zat en het vanaf de warming-up los ging, geweldig publiek die Engelsen. Dit keer hadden we iets meer betaalt voor een kaartje, het was er dan wel iets kouder dan de stoelen van de vorige match, maar als je Edje van zo dichtbij mag meemaken krijg je het vanzelf warm. Zoals jullie van mij gewend zijn bij NAC zong ik ook hier weer volle borst mee met ALLE liederen van Valencia. Mijn Spaans mag dan nog niet zo geweldig zijn maar als je een beetje mee slist geloven ze al snel dat jij er ook tussenhoort. En un momento dado* werd ik zo meegezogen in de sfeer dat je zelfs mee staat te schreeuwen met “Somos campiones del mundo, somos campiones del mundo” (wij zijn wereldkampioen)… aauw pijnlijk dat ze je daar weer aan moeten herinneren.
De wedstrijd zelf was dan misschien niet zo goed, maar onvoorgetelijk om die hele sfeer van die Champions League mee te maken. Valencia was dan ook stukken beter, maar toch scoorde Man United 10 minuten voor tijd. Balen voor Valencia maar schitterend om het uitvak de tent te zien afbreken.

Naast al dat gehooligan ben ik hier ook nog voor een andere reden. Tja inderdaad… stage lopen, je zou het bijna vergeten met al die feesten en andere leuke dingen. Maar jawel nadat ze vorige week afscheid moesten nemen van mij op school, ben ik afgelopen maandag dan echt begonnen met werken.
Natuurlijk was het balen dat de 4 weken school over waren, want dat was echt een toptijd met gigantisch veel feestjes en activiteiten. Ik keek dan ook nog niet zo uit om van half 9 tot 6 aan de bak te moeten. Toch bevalt de stage me ook heel goed tot nu toe. Het is maar 15 minuutjes lopen vanuit mijn ‘mansion’ en mijn collegas zijn heel aardig. Tot op heden hebben ze nog altijd het geduld gehad om mij alles 4 keer in een verschillende manier uit te leggen, haha dat waardeer ik dan ook zeker. Mijn Spaans gaat nu ook wel echt vooruit, omdat ik gedwongen ben de hele dag Spaans te spreken en te luisteren pik je het vanzelf wel beetje bij beetje op.
Ze durfden het zelfs aan om mij na 2 dagen de verantwoordelijkheid te geven om de telefoon op te nemen. Haha het geduld van een paar Spanjaarden is dus goed op de proef gesteld, maar het kwartje begint langzaam te vallen. Als het zo doorgaat spreek ik straks nog goed Spaans ook… zou mooi meegenomen zijn.

Verder hebben Janneke en mama mij nog opgezocht om zich te laten rondleiden. Het was een relax weekendje waar we rustig de stad hebben bekeken en van het strand hebben genoten! Heel leuk dat jullie er waren… het gemis begint nu al weer. Gelukkig is er over 2 weken weer hoogstaand bezoek: Robert, Rogier en Dennis komen hier de stad overvallen, wordt zeker en vast een mooi weekend. Dat Koen, Jannes en Kevin gaan proberen te overtreffen in het weekend van 11 december…. Ik ben benieuwd wie er het minste van Valencia overhoudt!
Over 2 weken komen mijn ouders ook nog een week over om te kijken of ik het allemaal nog wel volhoud hier. Tot nu toe lukt me dat nog wel aardig zoals je leest, maar je kan er maar op één manier echt achter komen. Genoeg om naar uit te kijken dus!!

Ma, het fenomeen ‘vierkante ogen’ begin ik steeds meer te geloven, dus het lijkt mij hoogtijd om er maar is een eind aan te breien. Ik zal jullie over een paar weken weer overvallen met NOG meer avonturen en gekkigheid, dus houdt de site maar in de gaten!

Haha tot snel allemaal,

Muchoos besoos uit wereldstad Valenciaaa!!!

Jaap

De foto’s staan allemaal op hyves en op facebook:
http://japie3.hyves.nl
http://www.facebook.com/profile.php?id=1545327850

* Johan Cruijff

  • 10 Oktober 2010 - 14:56

    Bas Nuijten:

    Jaap!

    Leuk verslagje om te lezen jaap, dat stukje over Nac had ik dan ook gauw overgeslagen want dat slaat natuurlijk nergens op. Dat ter zijde!

    Wel vet dat je bij een echte CL wedstrijd bent geweest en Edje hebt zien keepen. Zo te zien ben je al ingeburgerd en al, want je zingt zelfs mee: Somos campeones del mundo. Je kan ook al eigen tapas maken neem ik aan? Zoja neem ze maar mee in December! Zou top zijn als je langs komt, de malibu en cola staan klaar, en ik probeer funda in toom te houden!

    Eh doe rustig aan he!

    Adios amigo
    Besitos

  • 10 Oktober 2010 - 19:49

    Janneke:

    Hola pequeño hermano en la ciudad grande!

    Oftewel hi gapie!
    Wat een super leuk verhaal om te lezen, ik zit hier te gniffelen met mijn vierkante ogen achter mijn laptop... (lang leve de spreken van onze ouders)!

    Waar ik nog even nieuwsgierig naar ben, hoe is je nieuwe Zwitsere roomie?

    Lieverd blijf lekker je best daar doen (lees: feest ze!) en ik zie je binnenkort weer in Hollandia!

    Dikke kus van je zus!

    P.s. sterkte met de mannen als die over 2 weken komen :) X!

  • 11 Oktober 2010 - 14:10

    Rogier:

    Gewoon weer een goed verhaal, ik zou er wat mee doen. Wel beetje jammer dat je er nog over twijfelt wie het minst van Valencia over gaat laten.... haha. Nog maar 11 dagen!

  • 11 Oktober 2010 - 14:14

    Rogier:

    En voor ik het vergeeet, kijk eens op je mobiel. haha x

  • 13 Oktober 2010 - 21:32

    Ties:

    En dan denk je dat het niet gekker kan dan bij nac!

  • 28 Oktober 2010 - 17:27

    Kees Geerts:

    Spitsje,

    ik heb in ieder geval geconstateerd dat jij nog iets van Rogier en Robert hebt overgelaten; ik kan ze zaterdag goed gebruiken. Zover ik heb begrepen (???) volg je alle trainingsschema's goed op (op en neer naar de bar in een sprintje en 's nachts doorhalen zien we dan maar als een duurloop)en ik kan niet wachten totdat je weer opduikt in Bavel. Ongetwijfeld heb je zoveel extra's opgestoken van dat Spaanse voetbal dat je de hele A-3 versteld laat staan van alle nieuwe trucjes, zweefduiken en machtige schoten zelfs in de goal.

    Maar zo lang je er niety bent proberen we ons te redden en zo nu en dan lijkt dat zelfs te lukken.

    Ik lees verder dat je eindelijk ook wat aan het werk bent; zal je goed doen .....

    Jaap, maak er het beste van en nu weet ik ook dat Kevin er op 11 december niet is ...

  • 31 Oktober 2010 - 18:21

    Familie Brouwers:

    Ha die Jaap ook ik ben er achter dat je zo,n site hebt.Ik had de brief bij oma gelezen vandaar.Wat een schrijftalent weer,zal wel in de familie zitten.Maar ik krijg wel de indruk dat je je prima daar vermaakt gelukkig.Ga zo door en geniet ervan daar in Valencia gr Marian Theo Jannick en Julian

    Ps mijn kinderen zijn jaloers dat je bij die voetbalwedstrijden bent geweest cool hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Valenciaaa

Recente Reisverslagen:

03 November 2010

Visitas y fiestas

10 Oktober 2010

Prácticas y partidos

22 September 2010

Valenciaa, mi ciudad!!

07 September 2010

Bienveniedo en Valenciaaa
Jaap

Actief sinds 03 Sept. 2010
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 18980

Voorgaande reizen:

02 Juli 2016 - 01 Oktober 2016

Met de Trans-Siberian Express richting Azië

09 April 2014 - 22 Juni 2014

Rondreis Zuid-Amerika

08 Februari 2012 - 13 Juli 2012

Studeren in Parma

04 September 2010 - 28 Januari 2011

Valenciaaa

Landen bezocht: