Valenciaa, mi ciudad!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jaap Bastiaansen - WaarBenJij.nu Valenciaa, mi ciudad!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jaap Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Valenciaa, mi ciudad!!

Door: jaapbastiaansen

Blijf op de hoogte en volg Jaap

22 September 2010 | Spanje, Valencia

Halloooo beste familie, vriendjes en vriendinnetjes!!

Ik ben weeeeer terug hoor!!! Hoe kon het ook anders naar die vele requests om nog een verhaal. Heel erg bedankt voor de kaarten die sommige hebben gestuurd, leuk om te lezen hoe het in Nederland is! En natuurlijk voor de leuke reacties allemaal, zal voor jullie proberen weer een stukje papier in goud te laten veranderen.

Is kijken… wat heeft me de afgelopen 2/3 weken zo bezig gehouden. Owja!! Feesten, heel veel feesten.. dat was het en owja school ook inderdaad!! En daar is Valencia een perfecte locatie voor.

Omdat iedere week er weer een nieuwe lichting buitenlandse studenten komt, moet je ook iedere week weer een groep laten zien waar het allemaal gebeurt ’s avonds. Zo hebben ze het bij mij gedaan en zo moeten we het stokje gewoon doorgeven. Tja wat moet dat moet! Je zou zeggen dat je dan is een soort van sleur komt, maar dat valt eigenlijk reuze mee kan ik nu vertellen. Je hebt wel de gebruikelijke uitgaanavonden maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag om uit te gaan, maar zo een af en toe een donderdag mee pakken breekt een beetje de week.

Maandagavond is het namelijk Paella Night, misschien heeft de titel al verklapt wat er die avond dan te doen is, maar je kan dan voor 2 euro een heelijk bordje paella meepakken. Dat is perfect om de nieuwe lichting studenten te leren kennen en een goed verzamelpunt om die avond te kijken of er nog ergens een feestje is. Tot nu toe is dat nog altijd gelukt, dus waarschijnlijk houden we deze traditie er nog wel eventjes in.

Woensdagavond is er ook iets via de school georganiseerd, je kan dan namelijk voor 1 euro een montedilla (soort tapas) halen en keuze uit 100 verschillende. Aangezien ik ook maar een student ben, kan je zo’n kans niet laten schieten en loopt het meestal tot hetzelfde uit als de maandagavond… stappen met de groep dus. De volgende ochtend is het ook gewoon wachten tot het weer weekend is, want dan gaat het hier helemaal los in Valenciaa. Heerlijk Spaans ritme heb ik dus opgebouwd zoals je leest.

Natuurlijk is het niet alleen maar feesten hier, het is namelijk iedere dag om half 8 opstaan om te douchen en de tram of metro naar het juiste station te pakken. En jaaa maa soms ga ik zelfs te voet naar school (als mijn humeur dat toe laat), dat fanatieke wandelclubje van je heeft me dus misschien wel aangestoken haha. Het is dan 45 minuten lopen, maar ik heb gezelschap van Jake (mijn nieuwe kamergenoot), een Engelsman die hier tot zaterdag blijft. Hij doet dat dan samen met een vriend (die niet-wonend in mijn appartement) om wat Spaans bij te leren en vakantie te vieren.

Eenmaal aangekomen op school is het 4 uur lang de volgende zinnen herhalen: “¿Que significa…?” “¿Como dice…?” “¿QUEEE?”.

Maar geloof het of niet ik maak wel enige vooruitgang! Ik ben vandaag zelfs naar een hogere klas gezet, omdat het zo lekker ging. Nou jullie kunnen dus trots op mijn zijn!
Na school ga ik meestal met de 2 Engelse een stukje van de stad bekijken… een stukje maar, want moet natuurlijk ook mijn siesta mee kunnen pakken. Zoo heb ik al aardig wat parkjes gezien, die geweldig zijn. Er is hier ook één groot park die dwars door de stad loopt, dit was eerst een rivier, maar door overstromingen drooggelegd om er na veel onderhandelingen een park van te maken… Geweldig mooi. Ik ga hier dan ook regelmatig hardlopen om niet achter te lopen bij de vedettes van v.v. Bavel A3.

Verder had ik jullie beloofd over de musea en kerken te vertellen… Ik had het zelf niet verwacht, maar jawel… ik ben een museum binnengeweest (idee van één van de engelse). In het museum zou zich een schitterende binnenplaats moeten bevinden. Dat was ook zeker het geval, maar er werd me niet bij verteld dat er ook 9823423 schilderijen hingen en dat mijn engelse vriend geschiedenis heeft gestudeerd… genieten dus! Maar ach ook weer gezien en heeeuul veel kennis rijker.

Nou dat was zo een beetje hoe ik normaal de week door kom. Het weekend is echter een ander verhaal… Zo gaat het hier echt helemaal los en zitten alle kroegen bomvol met spanjaarden, maar ook met veel studenten en toeristen. Maar behalve kroegen worden er ook feesten georganiseerd.

Zo werd ons vorige week vrijdag een gi-gan-tisch groot strandfeest beloofd dat maar 3 keer in het jaar werd georganiseerd. Dat voor maar slechts 8 euries, all drinks included. Nja ik vond dat best schappelijk klinken… Eenmaal aangekomen stonden er 3 tafels met drinken en een iPod shuffle om de muziek te verzorgen. Hmm… waarschijnlijk een vertalingsfoutje aan mijn kant haha. Tenminste dat was mijn eerste indruk! Al gauw mengde zich andere taalscholen en werd het ondanks de karigheid een geweldig feest dat tot laat doorging. Het eindigde helaas toch wel wat minder, want door al dat ge-breakdance was ik mijn sleutels verloren… goed balen dus, want na 1 week al je sleutels verliezen vinden de meeste huisbazen niet zo heel relax. Achjaa zonder problemen een nieuwe bos sleutels gekregen en dus weer een nieuw weekendje uitgaan. Zo ben zijn we afgelopen zaterdag in een hele chique club uit geweest… ik volgde de engelse die wel iets leuks wisten. Na de entree wist ik nog niet of het wel zou leuk was… “Dieciocho euros, por favor.” Jaaa dat was als Nederlander even schrikken dus! 18 euro om naar binnen te gaan!! Maar toegegeven, het was een geweldige avond en een schitterende club waar we tot zeer laat de dansvloer mochten versieren.

Tot nu toe heb ik hier echt de tijd van mijn leven, maar mis ik Breda toch ook zeer zeker wel!! Vrijdag komen Janneke en mama over, dus kijk daar al harstikke naar uit. Daarna is het wachten tot Dennis, Robert en Rogier hier de stranden gaan overvallen met hun sixpacks… heb er zin in mannen wordt een geweldig weekend!

Ik ga er nu snel vandoor, want de mannen wachten op me…. Het is vanavond namelijk C.F. Valencia – Athletico Madrid en we hebben kaartjes!!! Belooft dus ook weer een mooie avond te worden… owja volgende week woensdag komt er een club uit Engeland over om een potje te voetballen… zegt Manchester United jullie iets? Nja ik heb daar ook maar kaarten voor gekocht, wie weet wordt dat nog een aardige wedstrijd, we zullen zien. Haha heerlijk, ik zal er voor jullie wel een verslagje van maken dan!!

Tot snel,

con un grande beso!

Gggaap

Ik snap dat jullie meer foto’s willen zien dan het maximum van 10 op deze site. Je moet dan naar mijn hyves of facebook gaan!

  • 27 September 2010 - 16:41

    Fundaa:

    Jaap, jij kan echt leuk schrijven haha denk er maar serieus over om iets met je schrijftalent te doen.. :P

  • 27 September 2010 - 17:50

    Rogier:

    Ben blij dat je je ook aan het schema van Kees probeert te houden, houdt het vol he. Alvast veel plezier bij die saaie wedstrijd woensdag haha, want jij weet dat het echte feest pas 22 oktober is. Veel plezier nog maatje.

  • 28 September 2010 - 21:46

    Niels:

    nondeju jaap, zullen wij eens heel snel gaan ruilen, k mocht vandaag lekker met java programmeren en een bedrijfskunde les volgen, ik zal je binnekort wel weer eens bij praten want natuurlijk heb ik weer de nodige niels-momentjes voor je;)

    ik wens u nog een fijne avond op deze dinsdag niet uitgaansavond;)

    hoe is t trouwens met de sinorita"s al een visje meet het kamertje in gesleurd?:P

    Halleeej

    ps: dat jupilertje staat nogsteeds koud voor je;)

  • 30 September 2010 - 21:00

    Thomas :

    Japio.
    Klinkt allemaal echt super!! En goed van je dat je daar ook de dansvloeren weer veroverd, ben ook niets anders van je gewend hé! Maar kan jij daar het (bier)tempo dus wel aan? Heb je toch al iets geleerd!;)
    Maak er wat van, en enjoy your time..
    X

  • 03 Oktober 2010 - 13:34

    Lidwien:

    Hoi Jaap,super leuk om je verhalen te lezen. Blijven we toch nog een beetje op de hoogte van "onze"Jaap!!! Jaap, nogmaals heel veel plezier en tot de volgende keer!! ps het is hier vandaag ook 20 graden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Valenciaaa

Recente Reisverslagen:

03 November 2010

Visitas y fiestas

10 Oktober 2010

Prácticas y partidos

22 September 2010

Valenciaa, mi ciudad!!

07 September 2010

Bienveniedo en Valenciaaa
Jaap

Actief sinds 03 Sept. 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 19013

Voorgaande reizen:

02 Juli 2016 - 01 Oktober 2016

Met de Trans-Siberian Express richting Azië

09 April 2014 - 22 Juni 2014

Rondreis Zuid-Amerika

08 Februari 2012 - 13 Juli 2012

Studeren in Parma

04 September 2010 - 28 Januari 2011

Valenciaaa

Landen bezocht: